Slakkenslijmcrème, buikelektroden en huishoudelijke wonderapparatuur.
Iedereen van vóór het geboortejaar 1990 heeft de never-ending reclameblokken van Tel Sell wel eens gezien. Meestal gebeurde dat als je een dagje ziek thuis zat en alle herhalingen van Eurosport al voorbij waren gekomen.
Bianca Damas, dochter van oprichter Louise Mulder, vindt het na 25 jaar homeshopping tijd om de onderneming over te dragen aan een volgende eigenaar.
Het iconische thuiswinkelbedrijf, dat in het verleden veel tv-zendtijd had tijdens daluren, zet zichzelf te koop op Webshopovername.nl, een platform waar webshops zichzelf verkopen aan een andere partij.
Tel Sell, opgericht in 1993, was ooit een groot bedrijf met een omzet van 40 miljoen euro. In 2008 ging de onderneming failliet maar wist het wel afgeslankt via een doorstart verder te gaan.
Tegenwoordig is Tel Sell vooral nog actief als webshop, zo blijkt uit een interview met Damas op Webshopovername.nl. Het bedrijf is volgens de eigenaresse financieel gezond. De jaaromzet bedraagt tussen de 600.000 euro en 1,8 miljoen euro.
"Ik zal de beginperiode nooit vergeten", reageert oprichtster Louise Mulder in het persbericht. "Ik dacht dat ‘het Amerikaanse’ in het nuchtere Nederland niet zou werken, maar probeerde het toch. Er kwamen dezelfde dag nog 250 orders binnen en de telefoon stond roodgloeiend."
Mulder: "De formule werkte gewoon; soms op de lachspier of zelfs op de irritatiespier, maar juist dát maakte dat de spotjes opvielen. Het zou mooi zijn om de volgende eigenaar de naam Tel Sell anno 2017 opnieuw te zien positioneren."
Om te weten waar je heengaat, moet je weten waar je vandaan komt. Daarom een terugblik op ruim twee decennia Tel Sell in Nederland. Dit zijn enkele van de opvallendste producten en hypes.